Sunday, March 21, 2010

Marino-Seacliff-Brighton Coastal walk, yeah!!!! 12th dec 2009

Woke up later than I thought, hmmm,….. should i to go Port Willunga and Maslin beach, until i decided, i was pretty much in a rush, saw the wrong timetable, walked the wrong st to the wrong bus stop (have a short glance on google map), so i ended up delaying and walked into this bonsai garden selling bonsais.

Quite a pretty well organized and planted bonsais :)
IMG_0786 IMG_0787

This owner even built a house for pigeons, not sure is wild or tamed ones.
IMG_0789 IMG_0795 IMG_0796 IMG_0798 IMG_0799 \

Walked pass this house which somehow seem to me like a chocolate house, haha.
IMG_0800 IMG_0801

Finally got on the bus, but the bus was late for the next bus i needed to catch, #@%^%$&*…… luckily i have back up plans. Catch the train, and went to Marino conservation park!!! Which turned up to be very well!!! As this conservation park is located quite near to the coastal, as i walked uphill, the coastal sight cheered me up from the shitty bus, haha.
IMG_0802 IMG_0807 IMG_0808  IMG_0810

The dried grass was all slanted to one side due to the wind from the coast. And out of these dry dry grass, there turned up to be some pretty wild flowers!!!
IMG_0811  IMG_0823

As i went up higher, the view was just FANSTATIC. The pictures below can hardly do the view justice!!!
pano1IMG_0825IMG_0834
IMG_0850

On top of the hill is a lighthouse which i’m no sure is still functioning or not. My frind told me he and his friends used to climb up here to hang around to view the nightline of the coastal, which will be something i will do in the near future, hehe.
IMG_0851 IMG_0868 IMG_0872 IMG_0877

JUST LOVE THESE PICS that i took!!!!! Din thought that the effect looked so incredible!!!
IMG_0878 IMG_0880 IMG_0882 IMG_0891

The lighthouse. The fences that marks the boundaries of the park. The fences became my shooting theme, haha. Love them!!!
IMG_0894 IMG_0903 IMG_0907 IMG_0914  IMG_0928   IMG_0934

Saw a ‘truck’ that looked to me like toy when i saw it, i quickly grabbed my camera to shoot it. This “truck” just look so CUTE in this picture, LOL. Love it too.
IMG_0936  IMG_0941 IMG_0942 IMG_0947 IMG_0955

Me acting COOOOOOOOOOOOOOL, :)
IMG_0969

Continue my walk down the coast, saw this house (lower left pic). Wished i owned it, haha. An open balcony overlooking over the coast!!!

Reached Seacliff…
IMG_0972 IMG_0977 IMG_0978 IMG_0979

Family time…… NOW THAT’s a GOOD DADDY with his kid (lower right pic)!!!!
 IMG_0986IMG_1002

Seagulls…..cool vs what ya looking at!!!
IMG_1016  IMG_1018 IMG_1030 IMG_1034

2 thumbs up for the one leg handicapped seagull (lower right pic)!!!
IMG_1035 IMG_1038

Simple yet elegant!!!!
IMG_1071
IMG_1073 IMG_1075

Beautiful clouds and multi-storey holiday villas along the beaches!!!
IMG_1079 IMG_1083 IMG_1093 IMG_1094

Fun time at the beach…:)
IMG_1105
IMG_1113 IMG_1116

Serious shit lots of caravans!!!
IMG_1119 IMG_1120  IMG_1132 IMG_1134

Finally reached Brighton, it’s getting dark, haha.
IMG_1142 IMG_1145 IMG_1151 IMG_1152

The Marino lighthouse from Brighton (bottom left pic) :). Love the coastal walk, will do a coastal jog when i’m in the mood from Hallet Cove to Brighton!!!
IMG_1158 IMG_1159

2 comments: